Özel Güvenlik Kimlik Kartı Kaç Günde Çıkar?

Özel Güvenlik Kimlik Kartı Kaç Günde Çıkar

Bu sorunun cevabı başvuru zamanına göre değişim göstermektedir. Kart yenilemek isteyenler için ek başvuru süresi de tanınmaktadır. Kimlik kartım ne zaman gelir sorusuna makalede vermeye çalıştık. 

Özel Güvenlik kimlik kartlarınız hazırlanınca EGM Özel Güvenlik Daire Başkanlığı tarafından verdiğiniz adreslere PTT kargo ile gönderilir. Eğer teslim alan olmazsa 2. defa götürüldükten sonra 10 gün şubede bekletilir.

Kişilerin en geç 6 ay içinde kartlarını alması gerekmektedir. Verilen temel eğitim sonrasında sertifika ile kimlik kartının süresinin sona ermesi aynı tarihtir. Bu tarih 5 yıl ile sınırlıdır. 5 yıl sonunda tekrar eğitim almanız gerekmektedir.

DUYURU (Geçici Kimlik): 2020 yılından itibaren geçici kimlik konusunda yapılan değişiklikler geçerli olacaktır. Yeni kanuna göre ilk defa kimlik alıp işe girecekler için güvenlik soruşturması tamamlananlara bulundukları ildeki valiliğe başvurmaları halinde Özel Güvenlik Geçici Kimlik Kartı verilecektir. Yapılan ikinci değişiklik ise 5 yılda bir yapılan kimlik yenileme işlemi için 1 yıl öncesinden kurslar tamamlanabilecek. Böylelikle çalışan özel güvenlik görevlilerinin kimlik süreleri dolup işten çıkarılma gibi mağduriyetlerinin önüne geçmiş olunacak. Güvenlik kimlik kartlarını yenileyenlerin kurs kayıt sürelerine bakılmaksızın yeni 5 yıllık süreleri eski kimlik bitiminden itibaren başlatılacaktır.

Özel güvenlik kimlik vesikaları genel olarak ortalama 1 ay sonunda çıkmaktaydı. Büyükşehirler de İstanbul, Ankara, İzmir gibi bu süre 1,5 - 2 ayı bulabilmekte idi. Fakat Özel güvenlik Şube deyip yerindeyse UPDATE oldu. Otomasyon sistemine geçildi. Yeni kartlar üretildi ve basım için yeni makineler alındı. sistem yeniden kuruldu. Her şey sayıları 250 bini geçen ÖGG kadrosuna daha iyi hizmet verebilmek tüm işlemleri daha hızlı ve güvenli yapabilmek için yapıldı.

Peki, Ama Benim Kimliğim Ne Zaman Gelecek?

Dediğinizi duyar gibiyim, işte yukarıda bahsettiğim sebeplerden ötürü kimlik kartları yaklaşık 2-3 ay geç gelmektedir. Gerçekten mi? diyen arkadaşlar olabilir.. Maalesef öyle arkadaşlar..

Sadece Makine arızası değil tabi ki, başka etkenlerde var. 

Bununla birlikte bildiğiniz gibi ülkemizin başına birde FETÖ belası sardılar. Eee bu fetö bizidemi etkiledi diyebilirsiniz. Ama gerçek öyle. Çünkü ülkenin tüm birimlerine sısmış olan bu grup diskalifiye edilirken yenileri devlet kurumlarına sızmasın diye muazzam önlemler alınıyor. 

Bu bağlamda güvenlik soruşturması baya fazla zaman almaktadır. Soruşturmada nelere bakıldığını, aile ve kardeş durumlarının etkisini Güvenlik Soruşturması yazımızdan inceleyebilirsiniz.

Bu Teslimatı Nasıl Etkiler ki?

Şöyle etkiliyor; Yine bildiğiniz gibi sınavı kazanıp evraklarınızı EGM Özel Güvenlik Şube'ye teslim ettikten sonra sizden alınan Arşiv Araştırma Formu ile denetleme yapılıyor ve onay alırsanız ÖGG olmaya hak kazanıyorsunuz. İşte tam bu noktada dedik ya, güvenlikler sıkılaştırıldı. Yani herkesin inciğini cinciğini araştırıyorlar arkadaşlar. Bu kadar derinleme araştırma yapılınca tabi işler uzadıkça uzuyor, malum çalışan görevliler belli ve sürekli iş yükleri artarsa tabi ki işlem süreleride uzamakta ve kimlikler geciktikçe gecikmektedir.

Uzun süre çıkmayan ya da gelmeyen kartlar için gerekli yerlere başvurarak bilgi alabilmeniz mümkün. Gerekli yerler nereler? derseniz tabi ki bu konuda muhatabınız EGM ÖG Daire Başkanlığı olacak. Peki arasak cevap verirler mi? İstesek kart verirler mi? ) diye soracak olursanız;

Aradığınızda ulaşmak zor ama bazı arkadaşlar ulaşabildi bir kaç ay beklemelerine rağmen 12 ay içinde kartınız gönderilecek dendi. Yada henüz ne zaman gönderileceği belli değil de dendiği oldu. Yani görevli arkadaşlar ellerinden geleni yapıyorlar ama elden pek birşey gelmeyince...

ogguzmani.com/Özel-Güvenlik-Maaşları

Yorumlar

güvenlik olmaktansa gidin çoban olun emin olun daha iyi hiç degil itibar sahibi olursunuz
Cevap
Ah insan oğlu 11 senedir bu işin içindeyim zerre kimseye tafsiye etmem devletin işçi istatusunde en çok soydugu birim güvenlik birimidir
Cevap
Slm arkaşlar benim 9 ay kadar oldu evrakları vereli henüz kimlik kartım gelmedi 83 sınava girmiştim ariyorum 1 kurum kaldi deniyor sizce normal mi bilgisi olan varmi
Cevap
20 kasım 2019 evrakları teslim ettim halen soruşturma bitmemiş bu nasıl bir soruşturma anlamış değilim insanları devlet mağdur ediyor
Cevap
Kimlik çok hızlı kargoya verildi.
13 haziranda evrak teslim ettim 16 haziranda kargoya verildi diye mesaj geldi.
Valla ben bile bu kadar hızlı olucağına ihtimal vermiyordum.
Süperr
Cevap
Alt tarafı bir belge alacaz sanki vatandaşlık talep ediyoruz kasım aralıktan beri nedir bu ya nerden bulaştım bu boş işe askere de gitmedim 2 3 ayda elinde olur dediler bi senede gelirse şükretcem
Cevap
86.dönem kimliklerimiz hâlâ gönderilmedi işede başlayamıyorum lütfen sesimizi duyun.
Cevap
Merhaba iyi günler benim saglık rapor sürem geçti 1yıl deniyor silahsız almıştım ben ama bi danışman önemli degıl verebilirsin sorun olmaz tekrar saglık raporu çıkartmna gerek yok dedi ama emin olamıyorum bi bilginiz var mı yardımcı olabilir misiniz
Cevap
86.dönemden kartı gelen oldu mu? Ben hala kart bekliyorum gelmedi henüz.
Cevap
Benimde gelmedi 2 ay oldu.
Cevap
Benim bugün bitti soruşturma günüm kart evine gelicek dediler ne zaman gelir
Cevap
Ne zaman teslim etmiştin evrakları
Cevap
Kaçıncı dönemsin
Cevap
Soruşturmanın bitip bitmediğini nasıl anlarız.
Cevap
86 dönem gelmesi ne nalet birşeymiş bu anlamadım gitti yazıklar olsun
Cevap
Malesef benimde 86. Dönem
Cevap
Bende 86. Dönemim 11 Mart 'ta Evrakları Teslim ettim Halen Ses seda yok. 80 gün oldu.
Cevap
yok ya daha gelmedi ama geçici bir kart verdiler
Cevap
10 Mart 2020 de evrakları teslim ettim 2 ay oldu
Herhangi bi mesaj da gelmedi ne zaman sonuçlanır acaba
Cevap
12 mart evrakları teslim ettim şübeye. Arkadaşlar sizce ne zamn gelir nerden öğrenebilirim soruşturma sonucu acaba
Cevap
Usta aynı tarihte bende teslim ettim ama bi sonuç yok
Bi ara sadece karakola çağırdılar bi kaç soru sordu o kadar
Cevap
Güvenlik soruşturman olumlu geçerse erken gelir. Adli sicil her hangi bir (kaçak) (suç) işin yoksa
Cevap
benim kimliğin süresi 16.04.2014 de doluyor 3 gün sonra ben 09.02.2020 de girdim sınava evrakarı 11.03.2020 de teslim ettim.büyük ihtimal yetişmez dedim iştenmi çıkarılacam dedim memur arkadaş önemli olan dosyayı teslim etmiş olman dedi kimliğin süresi bitsede birşey olmaz dedi.şimdi soruşturma bitmedende geçici belge vermiyorlar.ben işten çıkarılırmıyım kesin bilen varsa aydınlatsın beni rica ederim
Cevap

Yorum ekle

Güvenlik kodu
Yenile